måndag 30 juli 2012

Beredskap

Den här veckan så börjar man jobba igen och det med dunder och brak. Jobb med tillägg av beredskap. Det innebär att jag inte kommer kunna träna några längre pass under 7 dagar. 1 timmes inställelsetid dygnet runt hela veckan. Får se om jag kanske kan köra några intervaller på lämplig plats tillräckligt nära jobbet. Det jag kommer sakna mest är att inte kunna ge mig ut och köra nått distanspass med cykelkompisar på helgen som kommer.

Efter denna vecka får det blir att börja köra riktigt hårt igen. Sedan får man se om man kan hålla sig skadefri och kunna köra nått mer race. Blivit alldeles för lite tävlingar den här säsongen. Årets höjdpunkt kanske blir segern i Falkenloppet i seniorklassen. Inte världens tuffaste motstånd kanske men en vinst är ju alltid en vinst. Ska försöka att inte nedvärdera den prestationen. 

En positiv sak med att börja jobba igen är att jag får bättre rutiner gällande maten som varit under all kritik under semestern. Jag är inte skapt som alla andra när det gäller mat. På semestern så äter jag som alla andra sämre mat och mer skräp men jag går även oftast ner i vikt (dom flesta brukar gå upp i vikt) och tappar kraft. Så nu ska det bli ordning på maten igen och kroppen ska få tillbaks lite styrka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar