fredag 3 augusti 2012

Styrka och stretch

Eftersom att veckan sett ut som den gjort så har det bara blivit lite styrketräning och stretch i veckan. Har börjat köra en gammal goding för lår och rumpa som jag verkligen tror på. Både för rörlighet och för styrka. Utfall med bakre foten på en träningsbänk. Hålla i ett par hantlar med lämplig vikt. Det blir riktigt bra stretch i både rumpa och höftböjare. Klarar inte av några monstervikter än men det är inte det fokus ligger på. Börjar på lätta vikter och kör 3 set med varje ben och 10 repetitioner.

Har även hittat ett par stretchövningar som känns riktigt bra. Håller tummarna för att mina problem lindras. Det får gärna bli resultat snabbt så att man hinner köra hårt någon mer gång denna säsongen. Formen känns inte så dålig heller för den delen. Benen är pigga och flåset är ok. Blir ganska lugnt i helgen också då jag även har beredskap under helg. Sedan såg det ju tyvärr mörkt ut nästa vecka när man kollar in vädret. Känns oerhört trist att man ens behöver fundera på inomhus pass när det är sommar!

Ska försöka hinna ut och köra lite lättare intervaller imorgon. Håll tummarna för att jobbtelefonen inte ringer!

Hittade ett klipp på en dam som kör övningen jag kommer använda mig av ett tag för styrka och stretch!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar