tisdag 21 augusti 2012

Jogga eller dammsuga?

Jag ska till läkaren imorgon som ska försöka komma fram till om jag behöver magnetröntgas eller inte. Har känt mig mycket bättre idag och tänker nu testa med en liten joggingtur på löpbandet på gymmet om ryggen håller för det. Dammsuga verkade alltför tråkigt!

Sjukgymnasten skrämde upp mig ganska rejält med sin diagnos. Jag trodde att jag led av någon muskelinflammation eller liknande men han gav mig foldrar till en specialklinik som tar hand om patienter som opererats för diskbråck. När jag sa att jag tänkt cykla i elit nästa säsong så svarade han inte ens. Vi får se vart detta slutar. Vad det än är för fel så kommer det förmodligen innebära lite lättare träning framöver. Har ju haft problem knä/rygg nästan hela säsongen. Kanske är det bara en kort uppretad/inflammerad muskel som är orsaken eller så är det som sjukgymnasten befarar. Diskbråck. Imorgon får en läkare titta på grubbkroppen iaf!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar